Batibouw 2017, vier keer in het teken van de beleving

Om de vijf of zes jaar werken we speciaal voor Batibouw een compleet nieuwe beursstand uit. 2017 is zo’n jaar. We vroegen om een grotere standruimte, die ons toelaat om de nieuwe producten beter in de verf te zetten. Nu is het een volledig eiland van maar liefst 33 meter lang en 12 meter breed. Op onze vertrouwde plek, centraal in paleis 5.

Van etalage naar ‘visitor experience’

Een bouwbeurs is een prima platform voor (ver)bouwers en fabrikanten om elkaar te ontmoeten. De fabrikant luistert er naar de behoeften en vragen van de bezoeker en toont welk product of dienst hier een antwoord op biedt. Op zich een goede benadering, maar het kan beter. Wie gaat bouwen of verbouwen, weet doorgaans wel welke richting hij of zij uit wil. En dan is het wel plezant om producten zélf te ontdekken en te beleven.

Vier ingrepen voor meer beleving

Vandersanden Group pakt op Batibouw uit met een stand die op basis van vier belangrijke uitgangspunten is hertekend.
 
1/ Toon alles en toon het duidelijk. Een centrale wand van 32 meter lang en 4 meter hoog toont het complete kleurenpalet, van wit tot zwart. Onze panelenafdeling produceerde maar liefst 200 steenpanelen voor de bekleding van beide zijdes van deze centrale baksteenwand.
 
2/ Laat zien dat het om meer gaat dan alleen de kleur van de steen. Alle steenkleuren zijn op meerdere manieren verwerkt. Met of zonder voeg, een dun of een dikker formaat, een ander metselverband, enz. Aan de bezoeker om zelf te ontdekken welke combinatie het perfecte resultaat geeft.
 
3/ Laat zien waarom esoleren de overtreffende trap van isoleren is. Veel mensen willen hun woning extra isoleren, maar weten niet goed hoe er aan te beginnen. Esoleren biedt een integrale oplossing. Je pakt de woning in met een extra isolatielaag, je verhoogt het wooncomfort én je krijgt een compleet nieuwe baksteengevel op de koop toe. Alle aspecten rond isoleren en esoleren komen aan bod op de stand.
 
4/ Maak er ook een digitale beleving van. Op de stand zijn 10 schermen opgesteld. Je kan foto’s bekijken van mooie realisaties, een route met referentieadressen samenstellen, digitale folders aanvragen of aan onze wedstrijd deelnemen. Op eigen ritme, naar eigen interesses.

Natuurlijk zijn we er zelf ook nog

Een bezoek aan onze stand zal leuk en leerrijk zijn. Ga zelf op ontdekkingstocht, maar vraag ook net zo makkelijk de assistentie aan één van onze ervaren collega’s. Ze nemen je graag mee op belevingstocht. See you in Brussels.
About the author
Dominique Nassen | Marketing Manager en een echte baksteen-nerd met ruim 2 decennia ervaring op de teller. Houdt van een goede discussie, én van teamwork. Bijna zoveel als van de Italiaanse keuken. Verliest zijn cool compleet als één van beide voetbalzonen scoort. Of net niet scoort.