Isoleren? Jazeker, maar hoe pak ik het aan?

Isoleren? Jazeker, maar hoe pak ik het aan?

E60, EPC-certificaat, bijna-energieneutraal, groene energie, … Er zijn al veel lettertjes gevloeid over hét topic in de bouw. Het is namelijk absoluut nodig om onze woningen en gebouwen beter te isoleren. Zeker als we de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen niet willen hypothekeren. En toch, veel mensen worstelen met het zoeken naar een passend antwoord op de vraag: “Welke is de beste oplossing voor mijn situatie?”

Hadden we dát geweten!

“De gevel aan de buitenkant isoleren en afwerken met baksteenstrips, bestaat daar een speciaal product voor?” Deze vraag krijgen we bijna elke dag te horen. Nochtans is E-Board – hét product voor buitenmuurisolatie – al enkele jaren op de markt en stijgt het aantal realisaties continu. Het grote publiek kan meestal maar één techniek bedenken om de muren extra te isoleren, zo blijkt. Het opvullen van de spouwmuur. Maar dat er ook een complete oplossing bestaat om muren te voorzien van een isolatiejas én een nieuwe gevel? Hadden we dat maar geweten.

Voor alles is er een eerste keer

Vandersanden Group heeft nooit grote budgetten ingezet in massareclame zoals tv en radio. Er zijn andere analoge en digitale kanalen waarmee we onze doelgroep gerichter bereiken. Maar ons verhaal van buitenmuurisolatie is zo relevant én onbekend – en het potentiële publiek zo groot - dat we half oktober startten met een heuse radiocampagne. Radio 2 en StuBru brengen de blijde boodschap: “Ontdek waarom je een woning beter esoleert aan de buitenkant dan isoleert aan de binnenkant op esoleren.be!”.
 
Esoleren. Nooit van gehoord? Heel normaal, want we hebben esoleren in het kader van de campagne als term in het leven geroepen om beter te duiden waar deze totaaloplossing voor staat. Esoleren is de overtreffende trap van isoleren. Isoleren en meer.

Wil je ook meer weten over esoleren?

Volg de radiotip en surf naar esoleren.be. Je kan er zelfs gratis de esolatiegids aanvragen. Wedden dat het “esoleren!” wordt in plaats van “esoleren?”.
About the author
Dominique Nassen | Marketing Manager en een echte baksteen-nerd met ruim 2 decennia ervaring op de teller. Houdt van een goede discussie, én van teamwork. Bijna zoveel als van de Italiaanse keuken. Verliest zijn cool compleet als één van beide voetbalzonen scoort. Of net niet scoort.